Trajetórias compartilhadas: Pesquisando e aprendendo com a Educação Ambiental

AutorAna Maria Dantas Soares - Samara dos Santos Pimentel - Lilian Couto Cordeiro Estolano
CargoUniversidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ) - Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ) - Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ)
Páginas429-437
429
TRAJETÓRIAS COMPARTILHADAS: pesquisando, dialogando e aprendendo com a educação ambiental
R. Pol. Públ., São Luís, Número Especial, p. 429-437, julho de 2014
!"#$ %!&"'( )*+,"! &-."/"'0( !"#$%"&'()*+ (%&,)-&'()+ !+ & .!'(!'()+ /)0+ &+
educação ambiental
Ana Maria Dantas Soares
Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ)
Samara dos Santos Pimentel
Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ)
Lilian Couto Cordeiro Estolano
Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ)
!"#$ %!&"'()*+,"! &-."/"'0( !"#$%"&'()*+(%&,)-&'()+!+& .!'(!'()+/)0+&+!($/&12)+&03%!'4&,
Resumo5+6"4!+!"4$()+3$"/)$+/)'"%(!.&.+&+4.&7!48.%&+()+9.$ )+(!+6"4$()"+!+:!"#$%"&+!0+6($/&12)+;03%!'4&,*+
!+>$"4!'4&3%,%(&(!+?96:6;<>@*+'$0+ .)/!"")+/)'4A'$)+(!+B).0&12)+(!+4)()"+)"+&4).!"+!'=),=%()"+'&"+.!C!DE!"F&1E!"+
promovidas desde 2003, no âmbito da Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ). A perspectiva de uma
!($/&12)+/.A4%/&+!+!0&'/% &48.%&+G+/!'4.&,+ &.&+)+96:6;<>*+7H+#$!+&+ .!)/$ &12)+/)0+&+.!,&12)+"!.+I$0&')F&03%!'4!+
!+/)0+ "$&"+%'4!.B&/!"+ &""$0!+ & !,+ (!+(!"4$!J+ K+!" &1)+ !"/),&.+G*+ !0+#$&,#$!.+ 'A=!,*+$0+ ,8/$"+ .%=%,!-%&()+ &.&+
(%"/$4%.+&"+#$!"4E!"+/),)/&(&"+/)0)+(!"&L)"+M+=%(&+/)4%(%&'&*+!+')+N03%4)+()"+ .)/!"")"+B).0&4%=)"J
Palavras-chave5+6($/&12)+&03%!'4&,+/.A4%/&*+ .)/!"")"+B).0&4%=)"*+!"4$()F !"#$%"&J
SHARED TRAJECTORIES0(researching, dialoguing and learning with the environmental education
Abstract: This study sought to consider the trajectory of the Group of studies and research in environmental education,
(%=!."%4O+&'(+ "$"4&%'&3%,%4O+ ?96:6;<>@*+%'+ &+/)'4%'$)$"+ .)/!""+ )B+4.&%'%'-+ )B+&,,+ &/4)."+ %'=),=!(+%'+ .!C!/4%)'"F&/4%)'"+
promoted since 2003, in the framework of the Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ). The prospect of
a critical and emancipatory education is central to the GEPEADS, since the concern with the environment and human
relationship with their interfaces takes leading role. The school space is, at any level, a privileged locus to discuss the
#$!"4%)'"+ )"!(+&"+/I&,,!'-!"+4)+!=!.O(&O+,%B!*+&'(+P%4I%'+4I!+B.&0!P).Q+)B+4I!+B).0&4%)'+ .)/!""!"J
Keywords: critical environmental education-formation processes-research-study

Para continuar a ler

PEÇA SUA AVALIAÇÃO

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT